Cardul contactless

Bilete care se pot achiziţiona direct din autobuz cu card contactless

Autobuzele Tursib sunt dotate cu aparatură de vânzare a biletelor pentru o călătorie, la care plata se face cu card contactless MasterCard, Maestro şi Visa.

Apropiaţi cardul contactless de aparat şi aşteptaţi să primiţi biletul.

Biletul costă 2 lei şi este valabil pentru călătoria în curs.

In cazul în care pe ecran apare textul „Tranzacţie aprobată” şi nu vi se emite chitanţă, nu mai încercaţi din nou, deoarece veţi efectua plăţi multiple pentru aceeaşi călătorie.

Echipa de control va verifica aparatura înainte de începerea controlului, va sesiza faptul că aparatul nu emite chitanţe şi nu vor aplica sancţiuni.

In cazul în care nu aţi primit chitanţă, vă rugăm dacă aveţi posibilitatea să anunţaţi conducătorul autobuzului, care la capăt de linie va verifica aparatura. Dacă s-a terminat rola, o va înlocui sau dacă constată altă defecţiune va anunţa echipa tehnică.

Orice probleme întâmpinaţi le puteţi anunţa pe adresa de mail: relatiicupublicul@tursib.ro. In tabelul de mai jos, găsiţi explicaţii şi instrucţiuni pentru mesajele pe care le primiţi pe ecranul aparatului şi pe chitanţe.

Mesajul înscris pe display-ul POS-ului şi pe chitanţă Explicaţii Acţiune echipă control
ACCEPTAT Tranzactie aprobata. Clientul a platit calatoria. Se verifica autenticitatea biletului de calatorie. Se va verifica detaliile chitantei astfel: identificare mijloc transport, data si ora tranzactiei, mesajul de raspuns la nivelul tranzactiei. Daca exista suspiciuni privind plata calatoriei se poate identifica daca ultimele 4 cifre de pe card corespund cu ultimele 4 cifre ale cardului care sunt inscrise pe chitanta. 
CARD NEACCEPTAT
UTILIZATI ALT CARD
sau
CARD RESPINS
UTILIZATI ALT CARD
Tranzactie neaprobata. Clientul trebuie sa utilizeze alt card pentru plata calatoriei. In cazul in care calatorul (posesorul cardului) considera ca detine un card valid va trebui sa se adreseze emitentului cardului pentru clarificari. Calatoria este considerata neachitata si in acest caz calatorul va fi sanctionat. Daca clientul nu poate dovedi plata calatoriei va fi sanctionat.
CARD PIERDUT/FURAT
UTILIZATI ALT CARD
Tranzactie neaprobata. Cardul utilizat a fost declarat pierdut/furat de catre titular si nu poate fi acceptat la plata calatoriei. Calatoria este considerata neachitata si in acest caz calatorul va fi sanctionat. Daca clientul nu poate dovedi plata calatoriei va fi sanctionat.
EROARE 
INCERCATI DIN NOU
Tranzactia este neaprobata si in acest caz calatorul trebuie sa initieze o noua tranzactie. Daca si dupa a doua incercare se inregistreaza aceeasi eroare calatorul este exonerat de obligatia platii calatoriei deoarece cauzele neaprobarii tranzactiei pot surveni din motive tehnice independente de vointa calatorului. Se va verifica daca calatorul a incercat de 2 ori finalizarea tranzactiei. Se poate accepta si prezentarea unei singure chitante daca circumstantele nu au permis calatorului sa incerce de 2 ori finalizarea tranzactiei. Calatorul nu va fi sanctionat, deoarece motivele neaprobarii sunt de ordin tehnic.
CARD EXPIRAT
UTILIZATI ALT CARD
Tranzactie neaprobata. Cardul utilizat de calator este expirat si nu poate fi utilizat pentru plata calatoriei. Tranzactia cu un card expirat se considera ca fiind neachitata, iar calatorul trebuie sa utilizeze un card valid sau alte mijloace de plata a calatoriei. Calatoria este considerata neachitata si in acest caz calatorul va fi sanctionat. Daca clientul nu poate dovedi plata calatoriei va fi sanctionat.
CARD BLOCAT
UTILIZATI ALT CARD
Tranzactie neaprobata. Cardul utilizat de catre calator este blocat la utilizare de catre emitent. Calatoria este considerata ca fiind neachitata iar calatorul trebuie sa se adreseze emitentului pentru clarificari. Daca clientul nu poate dovedi plata calatoriei va fi sanctionat.
BANCA DV NU RASPUNDE
INCERCATI DIN NOU
sau
EROARE SYSTEM
UTILIZATI ALT CARD
Tranzactie neaprobata. Calatorul trebuie sa initieze o noua tranzactie. Daca si dupa a doua incercare se inregistreaza aceeasi eroare calatorul este exonerat de obligatia platii calatoriei deoarece cauzele neaprobarii tranzactiei pot surveni din motive tehnice independente de vointa calatorului. Se va verifica daca calatorul a incercat de 2 ori finalizarea tranzactiei. Se poate accepta si prezentarea unei singure chitante daca circumstantele nu au permis calatorului sa incerce de 2 ori finalizarea tranzactiei. Calatorul nu va fi sanctionat, deoarece motivele neaprobarii sunt de ordin tehnic.
FONDURI INSUFICIENTE
UTILIZATI ALT CARD
Tranzactie neaprobata. In acest caz calatorul este direct raspunzator de asigurarea fondurilor proprii la efectuarea calatoriei iar calatoria este considerata neachitata. Calatoria este considerata neachitata si in acest caz calatorul va fi sanctionat.